Tatilde veya rutin yaşamda, kazalar veya hasarlar yaşanması istenmeyen ve can sıkıcı durumlardır. İster kiralık araç olsun ister kendi aracı olsun kimse böyle bir durumda kalmak istemez. Tatil planlarınız evet güzel ancak olası bir kaza veya hasar durumunda neler yapmanız gerektiğini de önceden bilmek size böyle bir durumun yaşanması anında soğukkanlılık katacaktır.
Önce güvenlik – Otoyolda kaza yapmanız durumunda hızlı hareket etmeniz son derece önemlidir. Kaza ardından herşeyden önemlisi herkesin güvende olmasıdır. Bilinçli ve bilgili kişi olarak böyle bir durumda yaralıların durumunu kontrol etmeli ve kendiniz dahil herkesi güvenli alana almanız gerekir. Yaralıların bulunması durumunda acil servisi aramanız gerekmektedir. Bunun için de bulunduğunuz ülkenin acil yardım numaralarını bilmeniz gerekmektedir. Elbette ki böyle bir durumla hiçbir zaman karşılaşmamanızı dileriz.
Herkesin güvende olduğundan emin olduktan sonra kazaya ilişkin fotoğraflar çekmeniz önemlidir. Sigorta şirketine yapılacak başvuruda ve trafik polisi raportları için bu resimler daha sonra son derece önemli bir unsur haline gelebilir.
Kaza, hasar veya hırsızlık durumunda yerel güvenlik güçleri yani polis yanısıra 24 saat içinde kiralama şirketini de aramanız ve bilgi vermeniz gerekmektedir. Olay ardından hiç vakit kaybetmeden aramanız tabi ki onların da devreye girmesiyle daha faydalı olacaktır. Hasar veya kaza durumunda kiralama şirketi yol yardım ekiplerini yönlendirebilirler. Örneğin araçta teslim aldığınız anda bulunmayan bir hasar tespit etmeniz durumunda kiralama şirketini hemen arayıp bilgi vermenizi tavsiye ederiz.
Bazen aracınızın yanına gittiğinizde araçta park halinde meydana gelmiş bir çizik, vuruk veya boya izi bulabilirsiniz. Böyle bir durum sizi aracınıza hasar veren kişinin iz bırakmadan olay yerini terk etmesi ile daha da zor duruma sokabilir. Böyle bir durumda da polis tarafından onaylanmış bir kaza/hasar raporu oluşturmanız gerekmektedir ve kiralama şirketini 24 saat içinde bilgilendirmeniz gerekmektedir.
Hasarın küçük olması durumunda dahi rapor ve bilgilendirme işlemlerini yapmanızı, sigorta işlemleri açısından şiddetle tavsiye ederiz.
Kiralama şirketinin onayı gereken ve dolayısıyla bilgilendirilmesi gereken diğer bir husus da; araçta parça değişimi veya tamir işleminin yapılmasıdır. Parça değişimi veya tamir işlemini onaylamadan önce kiralama şirketinin onayını almanız gerekmektedir.
Araç rezervasyonu sırasında Auto Europe ürünü olan koruma paketi aldınız ve iştirak payınızın iadesi gerekmektedir. Bunun için iştirak payı iade başvurusu yapmanız gerekir. Bunun için gerekli belgeleri temin etmeniz son derece önemli. Bu belgeler arasında kaza/hasar raporu olay sonrası polis tarafından oluşturulmalıdır. Tüm belgeleri ve kazaya karışan diğer taraf veya tarafların da bilgilerini almayı unutmayın. Olay sonrasında en kısa sürede polisi, kiralama şirketini ve Auto Europe'u bilgilendiriniz.
Otoyol kenarında patlamış bir lastikle çaresizce kalmak tatil planlarınıza gönlge düşürebilir. Böyle bir durumda araçta bulunan yedek lastik ile değişim yapabilirsiniz. Daha büyük arızalar için yol yardım asistanını veya kiralama şirketini doğrudan arayabilirsiniz. Lütfen koruma paketini almadan önce sizin için hangisinin daha uygun olacağına tüm ihtimalleri göz önünde bulundurarak karar veriniz.
Gerekli ön bilgileri aldınız ve artık yola çıkma zamanı geldi! Auto Europe'un her zaman yanınızda olduğunu unutmayınız. İyi sürüşler!